Podstawy Linkedin Business Managera

Udostępnij ten post

Z tego artykułu dowiesz się:

✅Czym jest LinkedIn Business Manager?

✅ Na co Ci pozwala LinkedIn Business Manager?

✅ Jakie są role na tej platformie

A więc… Czym jest LinkedIn Business Manager?

LinkedIn Business Manager to narzędzie, które pozwala na sprawne zarządzanie wieloma kontami oraz stronami reklamowymi. Nie da się ukryć, że brzmi znajomo, ponieważ jest bardzo podobne do Business Managera na Facebooku. 

Powiedzmy, że nie masz jeszcze tego narzędzia, ale ktoś powiedział Ci, że jest ważne we własnej firmie.

Dlaczego jest taki ważny?

Nie od dziś wiemy, że Linkedin to platforma nie tylko do szukania pracy czy pracowników, ale na przestrzeni wielu lat stała się platformą do pozyskiwania kontaktów biznesowych.

Niektóre fimy z racji ogromu obowiązków, delegują większość działań na Linkedinie agencjom, czy freelancerom oszczędzając tymczasem nerwy i skupianiem się na relacjach z innymi użutkownikami Linkedina.

Na co pozwala Ci LinkedIn Business Manager 

Podgląd Linkedin Business Managera

Umożliwia zebranie i zarządzanie wszystkimi stronami i kontami reklamowymi w jednym miejscu 

Pozwala na przyznawanie dostępu do projektów więcej niż jednej osobie 

Udostępnione dane automatycznie aktualizują się na wszystkich kontach 

A jeśli tak jak my, jesteś agencją social media?

Daje możliwość połączenia naszego Business Managera z Business Managerem naszego klienta co jest niezbędne, by firma do tego oddelegowana tj. „zleceniobiorca” (poniżej na obrazku) dodawała posty w naszym imieniu 

Jakie są role na LinkedIn Business Manager ?

Dodawanie współpracowników w panelu Linkedin Business Manager

ADMINISTRATOR (Admin) – ma nieograniczony dostęp Business Manager’a. (przeważnie jest to właściciel firmy lub menadżer ds. marketingu)

PRACOWNIK (Employee) – może zajmować się tylko projektami na firmowym Linkedinie, do których dostał dostęp. 

WYKONAWCA/ZLECENIOBIORCA (Contractor) – może zajmować się tylko projektami klienta/zleceniodawcy, do których dostał dostęp.

Podsumowanie:


Niezależnie od tego czy jesteś agencją, czy firmą, która dopiero zaczyna na Linkedinie dbać o spójność i komunikację swojej marki prędzej czy później wprowadź Business Managera do swojej firmy i oddeleguj to komuś od marketingu lub agencji, która się w tym specjalizuje. Mi założenie LBM (Linkedin Business Managera) zajęło około 3 minuty.
A ile Tobie zajmie?

Znajdź mnie na Linkedin: Kliknij

Research: Gabriela Obrok

Sprawdzenie i wykonanie: Maksymilian Witkowski

Poniżej krótki filmik od samego Linkedina, dla tych, którzy nie lubią czytać.

Więcej wpisów

Social Media

Rebranding Twittera: czy to koniec, czy nowy początek?

Kiedy Elon Musk ogłosił swoje odważne przekształcenie Twittera w X, środowisko mediów społecznościowych na chwilę zamarło obserwując, jak niebieski ptaszek przyjmuje nową formę. Chwilę potem

Social Media

Jak dobrze się nagrać na social media?

Jeśli chcesz być skuteczny w tworzeniu treści wideo, ważne jest, aby mówić płynnie i przekonywująco. Dla niektórych osób, otwarcie się przed kamerą może być trudne,