W ostatnim czasie użytkownicy Messengera mogli zaobserwować zmianę w ikonie aplikacji – z niebieskiej na różowo-granatowy gradient. Ma to związek z integracją Instagrama z Messengerem.
Dlaczego taka zmiana?
Prezes Instagrama – Adam Mosseri i wiceprezes Facebook Messenger – Stan Chudnovsky 30 września poinformowali na Facebooku o fuzji wyjaśniając tę decyzję chęcią udostępnienia Instagramowi jednych z najlepszych funkcji Messengera.
Jak ogłosił serwis społecznościowy: “Nowe logo to znak naszej wciąż trwającej ewolucji: od prostego sposobu wysyłania wiadomości do znajomych z Facebooka do przestrzeni, w której można spędzać czas z ulubionymi ludźmi (…)”.
Co za tym idzie?
Główną zmianą jaka wynika z tej współpracy jest to, że niedługo osoby, które mają konto na Messengerze, będą mogły kontaktować się z użytkownikami Instagrama bez konieczności zakładania tam konta.
Poza zmianą koloru ikony Messengera, zostało do niego dodanych 10 nowych funkcji:
#1 Naklejki Selfie z możliwością dostosowywania ich pod własne potrzeby
#2 Oglądaj Razem – funkcja pozwalająca na oglądanie programów TV oraz internetowych filmików razem z osobami, z którymi jesteśmy na videoczacie
#3 Tryb Znikania, który sprawia, że nasze wiadomości znikną po ich zobaczeniu lub zamknięciu czatu
#4 Personalizowane emotikony
#5 Kolory czatu
#6 Tryb Przekazywania z ograniczeniem do 5 kontaktów lub grup
#7 Animowane efekty
#8 Zarządzanie wiadomościami, czyli tym kto może je do nas wysyłać
#9 Możliwość odpowiadania na konkretne wiadomości poprzez odpowiednie zaznaczenie danego tekstu
#10 Ulepszenie blokowania i raportowania tak, aby można było w razie potrzeby zgłosić pełną rozmowę
Co na to użytkownicy?
Nie można powiedzieć, że zdania użytkowników na temat tej zmiany są podzielone, gdyż w przeważającej części opinie są negatywne, zwłaszcza, że ostatnio dokonywano w Messengerze zmian, aby go trochę odciążyć i odinstalować niepotrzebne funkcje.
Korzyści i potencjalne konsekwencje
Kolejne dodatki mogą zatem z powrotem obciążyć aplikację i opóźnić jej działanie, ale wygląda na to, że odpowiedzialni za jej losy chcą po prostu dopasować się zarówno do młodszych pokoleń sprawiając aby czaty były bardziej kolorowe i miały więcej zabawnych funkcji, jak i do tych wszystkich, którzy w obecnych czasach zmuszeni do komunikowania się głównie za pomocą mediów społecznych – chcemy aby czaty i rozmowy video dawały nam jak najwięcej możliwości.