Co to jest TikTok?

Udostępnij ten post

TikToka trudno porównać do innych znanych nam aplikacji. Można powiedzieć, że ma w sobie coś z Instagrama (publikowanie krótkich filmów), ale biorąc pod uwagę kontent jaki w nim przeważa i to, że może on trafić do użytkowników na całym świecie, a nie tylko do tych, którzy Cię obserwują sprawia, że jest jedyny w swoim rodzaju.

Na początku coś takiego jak TikTok znane było pod nazwą Musically. Aplikacja ta została we wrześniu 2017 przejęta przez właścicieli TikToka – chińską firmę ByteDance. Co ciekawe, w Chinach aplikacja figuruje pod nazwą Douyin.

Królują tu filmiki o długości maksymalnie 60 sekund i jest w nim kilka głównych, najczęściej pojawiających się nurtów. Są to m.in – kontent typowo rozrywkowy, porady, lipsync, taniec, dzielenie się swoim hobby.

Wielowymiarowość TikToka

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że TikTok stał się kopalnią muzyki. Viralowe video często stają się popularne właśnie dzięki użyciu popularnego w danym czasie dźwięku/piosenki. Pomogło to zarówno tym, którzy w swoich video chcięli wypromować tworzoną przez siebie muzykę jak i tym, którzy nie mają tam konta, ale ich muzyka została użyta jako podkład

Inną odsłoną aplikacji są filmy, gdzie twórcy dzielą się ze światem przykrymi doświadczeniami z życia. Jedni ku przestrodze, inni wyrażają siebie w ten wrażliwy sposób po to np. aby uzyskać wsparcie od komentujących. Społeczność TikToka reaguje szybko i pod tego rodzaju wideo najczęściej możemy spotkać dziesiątki lub setki tysięcy komentarzy zawierających współczucie i chęć pomocy, co pokazuje jak wiele można otrzymać od nieznanych nam osób.

Popularni na TikToku

Wielu popularnych na tej aplikacji osób, np. jeleniewska, to_zuzia, czy wiciu_ (zobacz wywiad z Zuzią i Wiciem) zyskało sławę od samego poddania się muzycznym i nagraniowym trendom. Są też tam tzw. starzy wyjadacze, lub youtuberzy, którzy świadomi gigantycznej popularności tego medium (w kwietniu 2020 TikTok był najbardziej popularną aplikacją na świecie) postanowili dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Jaka przyszłość może czekać TikTok?

Póki co nie traci on na popularności, choć może się to zmienić, jeśli zostanie on wycofany z USA – to w sferze globalnej. W mikro skali przede wszystkim chodzi o to, po co użytkownicy codziennie i spędzają tam dużo czasu. Kontent rozrywkowy będzie tam dostarczany nieustannie, podobnie jak nie znikną trendy czy kanały wyspecjalizowane w danych dziedzinach. Co do śledzenia konkretnych kont, jeśli należą do osób zamieszkałych w USA, większość z nich przygotowała się i odnosi swoich obserwatorów na inne social media, gdzie będziemy mogli ich obserwować. Sądzę jednak, że nie tylko kontent, ale też otoczka samego TikTok przyciąga obserwatorów na dany kanał, więc istnieje możliwość, że bez naszych ulubionych TikTokerów, nie będziemy tak chętnie i często włączać tej aplikacji. Czas pokaże. Póki co, cieszmy się oglądaniem ulubionych twarzy i sytuacji na najbardziej szalonej i nieprzewidywalnej aplikacji social media, jaką przyszło nam poznać.

Więcej wpisów

Facebook

Drogie Reklamy na Facebooku – Dlaczego?

Jeśli masz firmę na Facebooku możesz czasem zaobserwować ciekawe zjawisko – znaczny wzrost kosztów płatnych zasięgów. Czy takie komunikaty jak ten poniżej: Dlaczego za 1000

Social Media

Rebranding Twittera: czy to koniec, czy nowy początek?

Kiedy Elon Musk ogłosił swoje odważne przekształcenie Twittera w X, środowisko mediów społecznościowych na chwilę zamarło obserwując, jak niebieski ptaszek przyjmuje nową formę. Chwilę potem