YouTube włącza reklamy
na nie monetyzowanych
kanałach

Udostępnij ten post

18 listopada weszły w życie nowe przepisy na YouTubie pozwalające na dodawanie reklam do filmów również tych twórców, którzy nie należą do programu partnerskiego YT (w skrócie YPP – Youtube Partner Program)

Co to jest program partnerski?

Jest to coś, co daje twórcom z większymi zasięgami możliwość zarabiania dzięki swojemu kanałowi poprzez m.in. reklamy, wspieranie czy przychody z YouTube Premium. Każdy rodzaj zarobku ma inne wymagania od twórcy aby można było go podpiąć pod swój kanał. Wszystkie wymagają pełnoletności autora, a przychody z reklam dodatkowo wymagały od niego tworzenia odpowiednich treści, zgodnie z zasadami społeczności na portalu.

Nie każdy, kto potencjalnie spełnia wszystkie warunki, ma zagwarantowane przyjęcie do programu.

Tymczasem po zmianach w zasadach reklam – jeśli właściciel kanału nie zdecyduje się wrzucić do niego reklam – YouTube prawdopodobnie zrobi to za niego, jednak warunki YPP co do zarabiania tutaj się nie zmieniają – jeśli nie ma Cię w programie, wciąż nie dostajesz pieniędzy za reklamy. 

Wizja na przyszłość

Wielu twórców intencjonalnie nie zakładało dodawania reklam do swoich filmów po tym jak inni udowodnili, że jest to dobry sposób na zarobek, jako że Twoje filmy są przejrzyste dla odbiorców.

Na pewno dla YouTube’a jest to dodatkowa możliwość pozyskania dochodu, a dla wszystkich, którzy będą się reklamować – dotarcie do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów.

Jednak z perspektywy oglądającego, wiemy jak bardzo denerwują nas ciągle przerywające oglądanie, głośne reklamy. 

Perspektyw jest wiele – być może YouTube zarobi dzięki temu jeszcze więcej poprzez wykupywanie przez nas pakietów bez reklam, a może będzie to strzał w kolano, bo użytkownicy zmęczeni reklamami, a twórcy zmniejszającą się publicznością – przeniosą się na inną platformę.

Tylko jaką?

Więcej wpisów

Informacje

Współpraca z Agencją Social Media Marketingu

Odciążenie od marketingu i tworzenia treści potrafi zaoszczędzić setki godzin firmom. Między przedsiębiorcą, a agencją social media marketingu współpraca jest kluczowa dla osiągnięcia wspólnych celów. Aby jednak była ona efektywna, warto zrozumieć, kto za co odpowiada.

Sztuczna Inteligencja

Nowa aktualizacja Chat-GPT 4.o , co wprowadza?

W świecie technologii, tempo zmian jest zawrotne. OpenAI właśnie zaprezentowało najnowszy model AI, GPT-4.0, który wnosi szereg ekscytujących funkcji. Podczas niedawnej prezentacji na żywo, badacze

Facebook

Drogie Reklamy na Facebooku – Dlaczego?

Jeśli masz firmę na Facebooku możesz czasem zaobserwować ciekawe zjawisko – znaczny wzrost kosztów płatnych zasięgów. Czy takie komunikaty jak ten poniżej: Dlaczego za 1000