18 listopada weszły w życie nowe przepisy na YouTubie pozwalające na dodawanie reklam do filmów również tych twórców, którzy nie należą do programu partnerskiego YT (w skrócie YPP – Youtube Partner Program)
Co to jest program partnerski?
Jest to coś, co daje twórcom z większymi zasięgami możliwość zarabiania dzięki swojemu kanałowi poprzez m.in. reklamy, wspieranie czy przychody z YouTube Premium. Każdy rodzaj zarobku ma inne wymagania od twórcy aby można było go podpiąć pod swój kanał. Wszystkie wymagają pełnoletności autora, a przychody z reklam dodatkowo wymagały od niego tworzenia odpowiednich treści, zgodnie z zasadami społeczności na portalu.
Nie każdy, kto potencjalnie spełnia wszystkie warunki, ma zagwarantowane przyjęcie do programu.
Tymczasem po zmianach w zasadach reklam – jeśli właściciel kanału nie zdecyduje się wrzucić do niego reklam – YouTube prawdopodobnie zrobi to za niego, jednak warunki YPP co do zarabiania tutaj się nie zmieniają – jeśli nie ma Cię w programie, wciąż nie dostajesz pieniędzy za reklamy.

Wizja na przyszłość
Wielu twórców intencjonalnie nie zakładało dodawania reklam do swoich filmów po tym jak inni udowodnili, że jest to dobry sposób na zarobek, jako że Twoje filmy są przejrzyste dla odbiorców.
Na pewno dla YouTube’a jest to dodatkowa możliwość pozyskania dochodu, a dla wszystkich, którzy będą się reklamować – dotarcie do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów.
Jednak z perspektywy oglądającego, wiemy jak bardzo denerwują nas ciągle przerywające oglądanie, głośne reklamy.
Perspektyw jest wiele – być może YouTube zarobi dzięki temu jeszcze więcej poprzez wykupywanie przez nas pakietów bez reklam, a może będzie to strzał w kolano, bo użytkownicy zmęczeni reklamami, a twórcy zmniejszającą się publicznością – przeniosą się na inną platformę.
Tylko jaką?