Zniknie Facebook Analytics

Udostępnij ten post

Osoby korzystające z tego narzędzia lub mające konto powiązane z tą usługą, mogły ostatnio otrzymać powiadomienie of Facebooka o zakończeniu jej działania. 

Bardzo przydatne narzędzie marketingowe. Analityka FB dostarczała raporty o koncie na Facebooku + ewentualnie na Instagramie, w zależności od konfiguracji konta. Najczęściej były to statystyki o zachowaniach użytkowników na naszej witrynie. Co bardziej kłopotliwe dla marketerów – wraz z usunięciem FA, odejdzie również powiązane z nim narzędzie, czyli Audience Insights, służące do analizy dowolnej grupy docelowej. Informacje, jakie można było tam znaleźć, to m.in: 

  • Wiek i płeć
  • Status związku
  • Poziom wykształcenia
  • Stanowisko
  • Najpopularniejsze kategorie
  • Polubienia stron
  • Korzystanie z urządzeń

Wygląda jak spełnienie marzeń każdego, kto tworzy reklamy w internecie dla siebie lub swoich klientów. 

Według oświadczenia Facebooka, ma to związek z konsolidacją narzędzi biznesowych platformy. Możemy przeczytać również, że Facebook zapewnia dalsze prace nad rozwojem swoich usług i zachęca do korzystania z innych narzędzi, takich jak Business Suite czy np. Menedżer zdarzeń.

Narzędzie przestanie być dostępny od 30 czerwca 2021. Koniec analityki FB to nie wszystkie zmiany jakie ostatnio masowo zachodzą na tej platformie. O innych pisałam tutaj. Miejmy nadzieję, że w zamian otrzymamy inne pomocne narzędzia, które usprawnią marketing na Facebooku. 

Więcej wpisów

Facebook

Drogie Reklamy na Facebooku – Dlaczego?

Jeśli masz firmę na Facebooku możesz czasem zaobserwować ciekawe zjawisko – znaczny wzrost kosztów płatnych zasięgów. Czy takie komunikaty jak ten poniżej: Dlaczego za 1000

Social Media

Rebranding Twittera: czy to koniec, czy nowy początek?

Kiedy Elon Musk ogłosił swoje odważne przekształcenie Twittera w X, środowisko mediów społecznościowych na chwilę zamarło obserwując, jak niebieski ptaszek przyjmuje nową formę. Chwilę potem