Zniknie Facebook Analytics

Udostępnij ten post

Osoby korzystające z tego narzędzia lub mające konto powiązane z tą usługą, mogły ostatnio otrzymać powiadomienie of Facebooka o zakończeniu jej działania. 

Bardzo przydatne narzędzie marketingowe. Analityka FB dostarczała raporty o koncie na Facebooku + ewentualnie na Instagramie, w zależności od konfiguracji konta. Najczęściej były to statystyki o zachowaniach użytkowników na naszej witrynie. Co bardziej kłopotliwe dla marketerów – wraz z usunięciem FA, odejdzie również powiązane z nim narzędzie, czyli Audience Insights, służące do analizy dowolnej grupy docelowej. Informacje, jakie można było tam znaleźć, to m.in: 

  • Wiek i płeć
  • Status związku
  • Poziom wykształcenia
  • Stanowisko
  • Najpopularniejsze kategorie
  • Polubienia stron
  • Korzystanie z urządzeń

Wygląda jak spełnienie marzeń każdego, kto tworzy reklamy w internecie dla siebie lub swoich klientów. 

Według oświadczenia Facebooka, ma to związek z konsolidacją narzędzi biznesowych platformy. Możemy przeczytać również, że Facebook zapewnia dalsze prace nad rozwojem swoich usług i zachęca do korzystania z innych narzędzi, takich jak Business Suite czy np. Menedżer zdarzeń.

Narzędzie przestanie być dostępny od 30 czerwca 2021. Koniec analityki FB to nie wszystkie zmiany jakie ostatnio masowo zachodzą na tej platformie. O innych pisałam tutaj. Miejmy nadzieję, że w zamian otrzymamy inne pomocne narzędzia, które usprawnią marketing na Facebooku. 

Więcej wpisów

Informacje

Współpraca z Agencją Social Media Marketingu

Odciążenie od marketingu i tworzenia treści potrafi zaoszczędzić setki godzin firmom. Między przedsiębiorcą, a agencją social media marketingu współpraca jest kluczowa dla osiągnięcia wspólnych celów. Aby jednak była ona efektywna, warto zrozumieć, kto za co odpowiada.

Sztuczna Inteligencja

Nowa aktualizacja Chat-GPT 4.o , co wprowadza?

W świecie technologii, tempo zmian jest zawrotne. OpenAI właśnie zaprezentowało najnowszy model AI, GPT-4.0, który wnosi szereg ekscytujących funkcji. Podczas niedawnej prezentacji na żywo, badacze

Facebook

Drogie Reklamy na Facebooku – Dlaczego?

Jeśli masz firmę na Facebooku możesz czasem zaobserwować ciekawe zjawisko – znaczny wzrost kosztów płatnych zasięgów. Czy takie komunikaty jak ten poniżej: Dlaczego za 1000